www.rorifocus.nl
VISSERIJ EN SCHEEPVAARTFOTO'S
Welkom op www.rorifocus.nl

Rond 1993 ben ik begonnen met viskotters te fotograferen. Ondertussen ben ik naast visserij, ook andere vaartuigen gaan fotograferen.  Een uitgebreide selectie van al deze vaartuigen vind U op deze site.

De laatste updates staan in dit album:

http://rorifocus.nl/mediaalbum

/viewalbumitems/38/

Heeft U vraag of opmerking over een foto?  Ga dan naar Contact, rechtsbovenaan.

Met vriendelijke groet, Ronald Ribbe

Historie Breskens en scheepswerf van de Sande

Naast alle visserij en scheepvaartfoto's, staan op deze site nog 2 speciale onderwerpen die alles met mijn "thuishaven" Breskens te maken hebben.

Met medewerking van fotografen/verzamelaars heb ik een overzicht kunnen maken van de vissersvloot uit Breskens door de jaren heen en van de historie van de Scheepswerf van de Sande.

Naast deze items, is er van de Vlissingse en Arnemuider vissersvloot door de jaren heen, ook een overzicht beschikbaar.

Indien U van mening bent dat U mij nóg verder kunt helpen met oude foto's van Breskense kotters, van scheepswerf van de Sande, De Vlissingse of Arnemuider vloot, kunt U altijd contact opnemen met mij via het contactformulier. 

Laatste reacties
bezoekers
Disclaimer

De auteur van de artikelen op deze site, kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de inhoud ervan. Alle foto's op deze site zijn eigendom van ©Ribbe, tenzij anders vermeld.

Ik ben werknemer van MDK. Artikelen, onderschriften bij foto's en reacties, schrijf ik uit eigen naam en niet uit naam van MDK. 

De TH-6 met motorproblemen naar Breskens / Vlissingen.

De TH-6"Johanna Cornelia" liep maandagmiddag de haven van Breskens binnen in verband met te hoge uitlaat temperaturen.

Om een en ander uit te sluiten, werd allereerst de schroef geïnspecteerd door een duiker.

Niet lang nadat de duiker te water ging, kwam hij alweer boven met de mededeling dat de schroef perfect in orde was en er geen touw o.i.d. in zat.

De TH-6 vertrok daarop naar Vlissingen, waar monteurs gereed stonden om dan in de machinekamer de Mitsubishi hoofdmotor na te kijken.

Op het eerste zicht leek er een koelwater-probleem te zijn. Na wat veranderingen ging de TH-6 's avonds weer naar zee.

Tijdens het uitvaren, een paar mijl buiten de Vlissingse haven, maakte de motor ineens een wel heel vreemd geluid.

Daarop werd besloten om terug te keren naar Vlissingen waar de volgende morgen het onderzoek naar de oorzaak verder ging.

 

Na het loshalen van 1 van de cilinderkoppen, kwam het euvel aan het licht:

Een gebroken uitlaatklep!!

In zo'n cilinderkop zitten 4 kleppen, 2 inlaat en 2 uitlaatkleppen. Het gat in het midden is voor de verstuiver die de brandstof in de cilinder spuit.

Omdat het een uitlaatklep betreft, is het goed mogelijk dat het afgebroken stukje, ook nog schade gemaakt heeft aan de uitlaatgassen-turbo.

Dat is een uiterst gevoelig, zeer snel draaiend schoepenrad, dat door aandrijving van uitlaatgassen, via een ander schoepenrad op dezelfde as, extra lucht in de verbrandingsruimte van de cilinders perst.

Ik wens de mannen van de TH-6 veel voorspoed met het herstellen van de hoofdmotor, zodat ze snel weer naar zee kunnen!!

Reacties

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Dit is een verplicht veld