www.rorifocus.nl
VISSERIJ EN SCHEEPVAARTFOTO'S
Welkom op www.rorifocus.nl

Rond 1993 ben ik begonnen met viskotters te fotograferen. Ondertussen ben ik naast visserij, ook andere vaartuigen gaan fotograferen.  Een uitgebreide selectie van al deze vaartuigen vind U op deze site.

De laatste updates staan in dit album:

http://rorifocus.nl/mediaalbum/viewalbumitems/38/

Heeft U vraag of opmerking over een foto?  Ga dan naar Contact, rechtsbovenaan.

Met vriendelijke groet, Ronald Ribbe

Historie Breskens en scheepswerf van de Sande

Naast alle visserij en scheepvaartfoto's, staan op deze site nog 2 speciale onderwerpen die alles met mijn "thuishaven" Breskens te maken hebben.

Met medewerking van fotografen/verzamelaars heb ik een overzicht kunnen maken van de vissersvloot uit Breskens door de jaren heen en van de historie van de Scheepswerf van de Sande.

Naast deze items, is er van de Vlissingse en Arnemuider vissersvloot door de jaren heen, ook een overzicht beschikbaar.

Indien U van mening bent dat U mij nóg verder kunt helpen met oude foto's van Breskense kotters, van scheepswerf van de Sande, De Vlissingse of Arnemuider vloot, kunt U altijd contact opnemen met mij via het contactformulier. 

Laatste reacties
bezoekers
Disclaimer

De auteur van de artikelen op deze site, kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de inhoud ervan. Alle foto's op deze site zijn eigendom van ©Ribbe, tenzij anders vermeld.

Ik ben werknemer van MDK. Artikelen, onderschriften bij foto's en reacties, schrijf ik uit eigen naam en niet uit naam van MDK. 

Vernieuwde SCH-63"Quo Vadis" klaar voor de visserij!!

De voormalige LE-62"Alida Natascha" is door scheepswerf en machinefabriek Padmos te Stellendam weer klaar gemaakt voor de visserij.

De LE-62 werd in 1994 opgeleverd door buurman Maaskant Shipyards, aan eigenaar Toering uit Lemmer.

Zij visten tot 2011 met deze kotter, tot besloten werd de visserij vaarwel te zeggen.

De kotter werd samen met zusterschip LE-63 (waarover verderop meer) ingezet als guardvessel bij offshore werkzaamheden wereldwijd!!

Sinds afgelopen jaar ligt de offshore "op zijn gat" vanwege de lage olieprijzen.

De ex LE-62 en 63 werden opgelegd in Stellendam, maar het duurde niet lang voordat de eerste geïnteresseerden zich meldden om de kotters te kopen.

Rederij Jaczon uit Scheveningen was de beste bieder en kocht eerst de ex LE-62.

Scheepswerf en Machinefabriek Padmos werd in de arm genomen om het schip terug op te bouwen en in te richten voor de puls en twinrig visserij.

Na de verbouwing en een grondige straalbeurt werd in de achterliggende weken de kotter weer opgebouwd, geschilderd en afgeregeld.

Op valentijnsdag 2017 werd er proefgevaren op het Haringvliet voor de scheepvaartinspectie.

Schipper op de SCH-63 wordt Albert van Slooten (voormalig UK-154, 3e van rechts) met een gehele Urker bemanning.

Meer foto's van de proefvaart staan in het album ***UPDATES***

Nu de vernieuwboouw van de SCH-63 afgerond is, is Padmos begonnen met de vernieuwing van de ex LE-63, die ook door Jaczon is aangekocht.

Naar verwachting zal deze kotter eind april/begin mei gereed zijn om net als de SCH-63 te gaan pulsvissen en twinriggen.

Het nieuwe nummer en de naam van deze kotter wordt H-225"Northern Joy" uit Hull, Engeland.

Reacties

Ronald rorifocus op 20-02-2017 22:28

Inderdaad, wie had dat gedacht!! Een teken dat er weer wat vertrouwen is!!

Niek op 20-02-2017 21:21

Wie had dat 3-4 jaar geleden kunnen denken dat er weer (boomkor)kotters terug zouden komen in de visserij?

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Dit is een verplicht veld